Kanak-Kanak Ini Bekerja Demi Sesuap Nasi


Ape la nak jadi ngn kita ni kan...

- pegi kedai order makan, makanan yg diorder tak sedap terus komplen tak sedap...ade sesetengah org tu, tanpa fikir panjang terus maki hamun...

- tak pernah berpada2 dlm berbelanja sehinggakan berlakunye pembaziran...

- manjakan anak dgn kemewahan, sehinggakan anak2 pun menjadi seorang yg tidak menghargai dgn ape yg ada..

- hidup kite ni tidak pernah lepas dr merungut, merungut n merungut....

perhatikan gambar ini, apakah perasaan kita apabila melihat jauh ke dalam matanya itu... apakah kite tidak belajar sesuatu darinya????

BERSYUKUR dgn ape yg ada....... itulah pelajaran yg kite dpt daripada budak kecil ini.... sedarlah wahai diri ku, BERSYUKURLAH dgn ape yg kamu ade skarang, kamu sedih dgn sedikit yg kamu dapat... tp ramai di luar sane langsung tidak dapat ape yg sedikit kite dapat.... tp mereka tetap bersyukur...


1 comment:

  1. memang sayu tengok gambar diatas..memang kita xtau bersyukur..dah jadi macam gambar baru nak bersyukur..semua tu sudah terlambat sekiranya terjadi macam tu..apa2 pon berdoalah dgn allah semoga dimurahkan rezeki hidup..:)

    ReplyDelete